همراه اول
نوشته شده توسط : s

ب – شهید و مفقودالاثر: به کسی اطلاق می شود که جان خود را در راه تکوین ، شکوفایی ، همراه اول دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وکیان جمهوری اسلامی ایران ، استقلالل و تمامیت ارضی کشور ، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار نثار نموده و یا در این رابطه مفقود الاثر شناخته می شود .
تبصره – استمرار شرایط این بند درطول دوران اسارت و یا زندان باید به تأیید مراجع صلاحیتدار برسد . همراه اول
هـ - آزاده: به کسی اطلاق می همراه اول شود که در راه تکوین ، شکوفایی ، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وکیان جمهوری اسلامی ایران ، استقلالل و تمامیت ارضی کشور ، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور اسیر شده و سپس آزاد شود . همچنین کلیه افرادی که از تاریخ 28/5/1332 تا 16/11/ 1357 با الهام از مبارزات و مجاهدات امام خمینی (ره) به دلایل امنیتی ، مذهبی یا اتفاقات سیاسی دیگر حداقل به مدت سه ماه در بازداشت یا حبس قطعی بوده اند.
ج- جانباز: به کسی اطلاق می شود که سلامتی خود را در راه تکوین ، شکوفایی همراه اول ،دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران ، استقلال و تمامیت ارضی کشور ، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار از دست داده و به اختلالات و نقص های جسمی یا روانی دچار شود.
د- اسیر: به کسی اطلاق می شود که در راه تکوین ، شکوفایی ، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وکیان جمهوری اسلامی ایران ، استقلالل و تمامیت ارضی کشور ، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب همراه اول و اشرار در داخل و یا خارج از کشور گرفتار آمده و هویت وی مورد تأیید مراجع صلاحیتدار قرارگیرد.
تبصره – وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است ظرف مدت شش همراه اول ماه پس از تصویب این قانون در مورد رسیدگی به امور رزمندگان نیازمند با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، لایحه ای را تدوین وبه تصویب هیأت وزیران برساند .
ح – خانواده ایثارگران : خانواده های جانبازان و آزادگان همراه اول که شامل همسر ، فرزند و والدین آنها می شود .
الف- ایثارگر در این قانون به کسی اطلاق می گردد که برای استقرار و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان همراه اول داخلی و خارجی انجام وظیفه نموده و شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر ، آزاده و رزمنده شناخته شود .
ب) سایر دستگاه ها و سازمان ها و شرکت ها همراه اول و مراکز تولیدی و توزیعی و خدماتی که تحت پوشش قانون کار یا مقررات تأمین اجتماعی و قوانین خاص هستند.
و- رزمنده : به کسی اطلاق می شود که در راه تکوین همراه اول ، شکوفایی ، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وکیان جمهوری اسلامی ایران ، استقلال و تمامیت ارضی کشور ، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار با تأیید مراجع ذی صلاح به طور فعال حضور یافته باشد .
ز- خانواده شاهد: خانواده های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده شان( پدر، مادر، همسر و فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده همراه اول باشد.
ی – بنیاد شهید وامورایثارگران در این قانون به اختصار بنیاد نامیده می همراه اول شود .
تبصره – احراز مصادیق ایثارگری و تشخیص از کارافتادگی مشمولین این قانون در چارچوب قوانین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران براساس آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به همراه اول تصویب هیأت وزیران می رسد .
الف- کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها ، و دستگاههای اجرایی ، مؤسسات و شرکت های دولتی و ملی شده تحت پوشش و یا مدیریت دولتی اعم از این که دارای قوانین و مقررات خاص باشند و یا نباشند ،قوه قضائیه اعم از کادر قضایی و اداری و سازمانها و مؤسسات وابسته و تابعه آنها ، کانون وکلای دادگستری ، همراه اول کانون رسمی کارشناسان دادگستری ، قوه مقننه ، نهاد ریاست جمهوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران(سازمان های وابسته و تابعه)، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (نظامی و انتظامی) نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش ، وابسته و یا تابعه آنها و کلیه سازمان ها و شرکت هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند ویا قسمتی از بودجه آنها توسط دولت تأمین می گردد. بانکها، مؤسسات بیمه ای ، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهرداریها و شرکتهای تحت پوشش آنان و نیز مؤسسات و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است از قبیل سازمان تأمین اجتماعی، شرکت ملی نفت ایران ،شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان صنایع ملی ایران ، شرکتهای هواپیمایی ، سازمان انرژی اتمی ، اعضای هیأت علمی و کادر اداری دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای نگهبان و دانشگاه آزاد اسلامی .
ماده 2- دستگاه همراه اول های مشمول این قانون عبارتند از:
ط – در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون ، خدمات و امتیازات مربوط همراه اول ، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می گیرد .
ماده 1 – تعاریف: همراه اول





:: برچسب‌ها: همراه اول , شارژ همراه اول , خری شارژ همراه اول , فروش شارژ همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: